(Осврт)

Али да се вратимо на почетак. У реду, нека пише ко како уме или не уме, али опасно је почело да боде очи то што се награђују баш они који не уме-ју. Награде добија поезија тривијалности без пору-ке, без слике која читаоца може навести да се загледа у себе или око себе. Награде са именима великих српских песника добијају, усудићемо се да кажемо, пискарала и стихоклепци. У једном тренутку помисли човек да можда и греши, јер сви ћуте, све новине трче да интервјуишу славодобитнике, а онда се нађе на појединим порталима слично размишљање неких признатих критичара у освртима на добитника јед-не од престижних награда. Добро је, кад нисмо са-ми.
Но, да ли вреди дићи глас ако је председник жирија човек који додељује награду песнику чији је он издавач, ако се награђују књиге које нису ни послате на конкурс (један од добитника је то открио)? Вреди ли више писати поезију? Вреди, јер поезију не пишемо – она се рађа из нас. Вреди, јер време је најбољи судија, и како велики Његош рече: „Благо оном ко довијека живи – имао се рашта и родити“. Награђиване небулозе, чијим ствараоцима је битан само новац који доноси награда, сигурни смо, биће заборављене. Поезија, као и точак, опстаће заувек. И увек ће се наћи искрени љубитељи поезије који ће и награду доделити истински вредним песмама.
(2012)
Нема коментара:
Постави коментар